Venetië, Ulm en weer naar huis

Slovenië was het hoofddoel van onze vakantie, maar aangezien dat ons ook in de buurt van Venetië brengt, nemen we deze stad ook op in onze reisplanning. Het is voor mij sinds 1990 geleden dat ik hier nog eens ben geweest, hoog tijd dus voor een nieuw bezoek. Overnachten doen we in Mestre – op het vasteland – met een brug en vlotte busverbinding verbonden met de eilandengroep die Venetië is. Ik vrees op voorhand een beetje voor drommen toeristen in Venetië, maar uiteindelijk blijkt dat best mee te vallen. Het is bij de grote publiekstrekkers, zoals San Marco en Rialto, wel erg druk, maar even gemakkelijk kan je een zijstraat inslaan en wel rustig genieten van Venetië.

IMG_20150730_123954  IMG_20150730_124241 IMG_20150730_141511

Venetië is prachtig en het is groter dan ik me had voorgesteld. We liepen hier behoorlijk wat uren rond en kwamen telkens weer in een ander mooi straatje met een ander pittoresk kanaal uit, met alweer typisch Venetiaanse gebouwen.

IMG_20150729_172246De foto hierboven is niet helemaal zoals ik hem wou hebben, maar wat ik wou vastleggen was een heerlijke Italiaanse pasta op een terrasje met uitzicht op een Venetiaans kanaal. Welk kanaal het was, daar hadden we trouwens op dat moment geen idee van, we waren namelijk een beetje de weg kwijt (ergens een brug te veel of te weinig overgestoken). Er zijn slechtere plekken om te verdwalen dan Venetië.

Vanuit Venetië gaat het in twee dagen naar huis. Ulm ligt ongeveer halverwege en leek me wel geschikt als tussenstop. De oude stad is best mooi, het hotelbed voldoet aan de verwachtingen en er wordt een lekker Duits pastagerecht voor mijn neus gezet door een dame in traditionele Duitse klederdracht. Geen klachten dus.

20150731_190431

En dan verder naar huis, waar het gras veel groener blijkt dan toen we vertrokken (letterlijk dan, het heeft blijkbaar eindelijk wat geregend).

2 gedachtes over “Venetië, Ulm en weer naar huis

  1. Ilse

    Tof om je vakantieverslag te kunnen lezen. Lukt dat allemaal nog met je stiefzoon? Heb zelf een puberende zoon en dat pubergedrag is soms om zot van te worden.
    Btw. bedankt voor de fietstassen-tip!

    Like

Geef een reactie

