weer een jaartje ouder..

Gisteren was het mijn verjaardag. Een uitgelezen moment om even terug te blikken. Het voorbije jaar (mijn 41e ondertussen) is voorbijgevlogen.

Mijn 41ste levensjaar was het jaar waarin..

.. ik startte als zelfstandige in bijberoep en mezelf nu professioneel masseur mag noemen

.. ik de oude Nokia-telefoon bedankte voor bewezen diensten en mezelf een smartphone cadeau deed

.. ik de consumptie van zuivel en eieren drastisch terugdrong en thuis bijna volledig plantaardig ging eten

.. ik een paar goede loopschoenen kocht, maar er verder weinig mee deed

.. ik niet zo veel films zag maar de series-verslaving zich verder doorzette

.. ik vaststelde dat het leven als 40’er erg goed meevalt, maar me tevens realiseerde dat er alleen nog maar rimpels zullen bijkomen

.. ik de smaak van mango herontdekte

.. ik de rumba en de quick-step leerde dansen

.. ik mijn eerste zelfgekweekte frambozen, braambessen en aardbeien oogstte

.. ik ontdekte dat onze hond ook aardbeien lust en een deel van mijn oogst opat voor ik ze kon plukken

.. ik meer tijd doorbracht in tandartsenstoelen dan mij lief is

.. ik een oude gewoonte om tijdens de winter de zon op te zoeken nieuw leven inblies

.. ik tijdens die winterreis in Lanzarote uitgleed en meer dan een half jaar later nog altijd het gevoel heb dat mijn linkerringvinger daar niet 100% van is hersteld

.. ik deze blog begon

Er zijn een paar items uit mijn lijstje die opvolging vragen (de loopschoenen.. om er maar één te noemen).  Dat wordt iets voor mijn 42ste levensjaar.  Ik ben er helemaal klaar voor! 

2 gedachtes over “weer een jaartje ouder..

Geef een reactie

