Wat staat er zoal op mijn bucketlist?

Uit studies blijkt dat het opdoen van nieuwe ervaringen in het leven meer bijdraagt tot een gevoel van voldoening en geluk dan dat materiële dingen dat doen.

It’s OK To Spend All Your Money On Traveling, Says Science‘, las ik hierover onlangs nog. Dat is misschien wat overdreven, maar in essentie klopt het voor mij wel. Een boeiende reis, of dichter bij huis een bezoek aan een plek waar ik nooit eerder was, brengen me veel meer plezier dan een nieuwe auto of een paar schoenen.

Ook op de website van goed gevoel zijn ze het hiermee eens: regel 1 bij de ‘shop je happy’-tips: Negeer de Louboutins en kies voor Marokko.

Nieuwe ervaringen zijn dus goed voor ons geluksgevoel. En dus nam ik even de tijd om na te denken over de dingen die ik in de toekomst nog zou willen doen. Hieronder het resultaat, mijn huidige ‘bucket list’.

1) Een berg op fietsen (ik denk dan aan een col in bv de Alpen of Pyreneeën)

2) Een moestuin starten

3) Indisch leren koken

4) Gaan onthaasten ergens in de woestijn (en dan bedoel ik écht onthaasten en niet nog vanalles willen doen en zien)

5) Parapente (tandemvlucht)

6) Ooit voor het Guggenheim-museum in Bilbao staan

7) Nog eens een lange reis maken

8) Mijn smaakpapillen herprogrammeren zodat ik bv broccoli lekker ga vinden

9) Een safari in een natuurpark in Afrika

10) Zeekajakken

11) Leren zeilen

12) Meer doen op het vlak van ontwikkelingshulp (iets concreet – zoals planouder worden of ter plaatse een project steunen)

13) Een survival cursus

14) Mezelf bewijzen dat lopen wel iets voor mij is en comfortabel 10 kilometer kunnen lopen

15) Nog eens gaan paardrijden (en als het even kan: galopperen over het strand)

16) Met een tandem rijden

17) Een lange fietsreis

18) Zelf pasta maken

19) Een tocht met een hondenslee door een uitgestrekt sneeuwlandschap

20) Tijd maken voor uitstappen: ik denk bijvoorbeeld aan het Rijksmuseum in Amsterdam, de abdij van Aulne of van Villers-la-ville, een rondleiding op mijn vroegere middelbare school, een dagje Rotterdam, een restaurantbezoekje …

21) Tijd maken voor reizen. Staan o.a. op mijn verlanglijst: Kopenhagen, Ierland, Kaapstad, Peru, Iran, Nicaragua, Namibië, Samarkand, rondreis rond de Baltische zee,..

Af en toe hoop ik hier wat dingen te kunnen afvinken, en ik vermoed dat er ook nog wel wat zal bijkomen. Zo’n bucket list is natuurlijk een levend ding. Er komt dus zeker nog wel eens een update.

4 gedachtes over “Wat staat er zoal op mijn bucketlist?

  1. Een bucket list vind ik altijd interessant. Zo leer je de persoon achter de blog een beetje beter kennen. Je lijkt me vooral een avontuurlijk, sportief type, die ook van lekker eten houdt (puur op basis van dit lijstje). Wat broccoli betreft: ik eet dit enkel als ik het vermeng met aardappelen, als broccolipuree zeg maar, en zo vind ik het veel smaakvoller ook. Anders ben ik er ook niet zo voor te vinden. Dit terzijde 😉 .

    Like

  2. Pingback: De kwestie van de auto: heb ik hem nodig of kan ik zonder? | Greet on the way

  3. Ale jong, broccoli is zo lekker 🙂

    Leuk lijstje, zeker omdat een deel van de puntjes ook (ongeveer) op mijn eigen bucket lijst staan en ik er mij dus zeker wel in kan vinden!

    En amai, die school! Mijn middelbare school had ook wel een paar oude gebouwen, maar die waren niets vergeleken met die wintertuin!

    Like

Geef een reactie

