Count your blessings #1

De eerste aflevering van een nieuwe rubriek hier, met telkens een paar kleine geluksmomenten uit het dagelijkse leven.  Het grote doel: een groter bewustzijn van de vele schone dingen des levens. Ik kwam de rubriek al eerder tegen bij een paar andere blogsters, het initiatief komt van Anki van de blog zilverblauw.

– Plantjes zien uitkomen in de tuin, me afvragen wat dit zijn en me dan herinneren dat ik een tijdje geleden bloembollen in de grond stopte

– Een sleutel laten bijmaken bij de schoenmaker in het dorp en daarbij het gevoel hebben 50 jaar terug gekatapulteerd te worden in de tijd (werktafel en gereedschap, het behangpapier, de schoenmaker zijn outfit.. het paste allemaal perfect in het plaatje) en met een grote glimlach op mijn gezicht buiten komen

– Vanop de eerste rij mogen genieten van de geweldige dansvoorstelling Kaash van Akram Khan Company

– Mijn eerste bezoek aan de bibliotheek in ons dorp en ontdekken dat de collectie hier veel uitgebreider is dan ik dacht

– Ontzettend vriendelijk worden rondgeleid in de net ontdekte bibliotheek

– De diepvries opendoen als ik op zoek ben naar schoenen (onze extra diepvries staat op de plaats waar vroeger een schoenkastje stond) en zelf hartelijk moeten lachen om die vergissing

– Na meer dan een week ziek zijn voelen hoe mijn lichaam zich langzaam maar zeker herstelt

– Door het ziek in de zetel liggen twee boeken uitlezen en de digibox wat kunnen opkuisen

– Nog eens gezellig gaan eten met de echtgenoot in veganistisch restaurant Sprouts in Turnhout

– Vaststellen dat alle tafeltjes daar bezet zijn en er dus ook in Turnhout een publiek is voor lekker plantaardig eten

– Gaan kijken naar mijn allereerste voorstelling klassiek ballet

– Zonder jas en onder een stralend blauwe hemel de auto wassen op een prachtige lentedag in januari

 

13 gedachtes over “Count your blessings #1

  1. ohH dit is zo fijn, de kleine geluksmomenten. Met een vleugje nostalgie (het sleutelverhaal) daar hou ik wel van en hier en daar herkenbare dingetjes. Ik vind dit een superleuke rubriek. Grappig: je anecdote rond de bloembollen. En leuk hé de bibliotheek. Ik zit hier nu ook met een grote lach op m’n gezicht, na het lezen van je blessings. Héél tof. Ik kijk al uit naar je volgende ;-).

    Like

    1. Ik begrijp wat je bedoelt wat Turnhout betreft. Wij zijn fan van Sprouts, een gezellig restaurant dat plantaardige, biologische maaltijden aanbiedt. Ik ben zelf vegetariër dus sowieso blij als koks creatief aan de slag gaan met plantaardige producten, maar ook mijn man (die geen vegetariër is) komt er graag.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

