Reisfotochallenge #2: Super Tuesday

clinton1

clinton2

Het is vandaag in de Verenigde Staten Super Tuesday, een belangrijke dag in de voorverkiezingen van de presidentskandidaten van zowel de Democraten als Republikeinen, en daarmee zijn de stickers die ik meebracht van een reis door de VS in 2007 weer brandend actueel.

Hillary Clinton was 8 jaar geleden ook presidentskandidate maar verloor de strijd om de nominatie voor de Democraten tegen Barack Obama.  Het was september 2007 en dus nog enkele maanden voor de eerste primaries in januari en meer dan een jaar voor de uiteindelijke presidentsverkiezingen, maar ook toen al maakte Hillary nogal gemengde emoties los.  Ik denk dat ik deze stickers in Washington DC kreeg. Ik vond ze allebei wel grappig en hield ze bij in mijn fotoalbum.

 

8 gedachtes over “Reisfotochallenge #2: Super Tuesday

  1. Samaja

    Ik ben in de zomer van 2008 naar New York geweest en op de luchthaven had je een soort winkeltje vol met van die dingen. Ik heb nog een foto van mezelf, met mijn arm rond een kartonnen Obama :-).

    Liked by 1 persoon

    1. Ik vind de bovenste sticker ook het leukste, maar wou toch compenseren met ook een pro-Clinton-sticker :-). Ik hoop ook vooral dat de Democraten de kandidaat kiezen die het meeste kans maakt om Trump te verslaan, je mag er toch niet aan denken dat die president wordt.

      Liked by 1 persoon

  2. Het is absoluut een straffe madam, die Hillary! Ik vind het ook leuk om te volgen, ben er nu veel meer mee bezig dan in 2007. En wat een fijne challenge zeg, ik had je vorige post hierover gemist!

    Liked by 1 persoon

  3. Een sticker met verwijzing naar ‘De schreeuw’ van Edvard Munch, dat zegt ook al veel. Ik hoop toch ook wel stiekem dat het deze keer Hillary Clinton wordt. En stickers, ja, da’s ook een heerlijk stukje jeugdsentiment. Leuke post weer, Greet. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

