Count your blessings #2

In de rubriek count your blessings wil ik even stilstaan bij kleine, mooie momenten in het leven.  Het zijn van die momenten die nogal eens ongemerkt voorbij gaan in de drukte van elke dag, maar waar ik wat extra aandacht wil voor hebben.

 

-Winterlandschappen en zicht op de opkomende zon ’s ochtends onderweg naar het werk.

kanaal

-De werken op mijn normale fietsroute die eindelijk afgelopen zijn, zodat ik nu weer over het jaagpad langs het kanaal kan fietsen en onderweg naar de eendjes en andere watervogels kan kijken.

-De hond die, alhoewel hij ondertussen meer dan 10 jaar oud is, als een jong veulen rondhuppelt in de tuin.

-De aankondiging van Netflix dat er nieuwe afleveringen beschikbaar zijn van ‘Better call Saul’.

-Op zaterdagvoormiddag door een veel te drukke supermarkt lopen en mij afvragen of ik niet meer talent heb voor een rubriek ‘count your annoyances’. Beseffen dat ik daar maar niet mee moet starten 🙂 en mij ineens al niet meer zo ergeren aan de drukte.

-Trots zijn op de echtgenoot die geslaagd is voor het eerste semester van de cursus die hij in avondonderwijs volgt.

-Een warm bad na een drukke dag.

-Narcissen, krokussen en alles wat mij eraan herinnert dat de lente in de lucht hangt.

-Pasgeboren lammetjes in de wei zien staan.   Lammetjes zorgen bij mij voor een stevige portie jeugdsentiment (ik groeide op met schapen in de buurt – door een wat uit de hand gelopen hobby van mijn vader).  Dat nog bovenop het feit dat ik sowieso wegsmelt bij het zien van jonge dieren.

-Bijpraten met een vriendin die ik al een tijdje niet meer had gezien.

-Het zonlicht dat terug wat overvloediger in onze tuin valt, nadat de veel te hoge haag gesnoeid is geraakt, net als de boom in de hoek van de tuin.

 

 

10 gedachtes over “Count your blessings #2

    1. Lammetjes zijn toch geweldig, he. Ik zag er eentje, nog maar pas geboren, nog wat wankel op zijn poten.. ik had niet veel tijd, maar anders was ik gestopt om gewoon een kwartiertje te staan kijken, denk ik.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

