42 and counting..

Gisteren was het mijn verjaardag.  Naast een goed excuus om uit te gaan eten ook een ideaal moment om even terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar het volgende.

Mijn 42ste levensjaar was het jaar waarin..

.. ik het aandurfde om mijn auto te verkopen en mij voortaan te verplaatsen met openbaar vervoer en fiets (en af en toe de auto van mijn man)

.. ik voor het eerst in mijn leven werd ontslagen

.. ik tot de conclusie kwam dat dat op termijn wel eens een zegen zou kunnen zijn (soms heeft een mens wat hulp nodig om te beseffen dat iets niet echt goed voor hem is)

.. ik voor het eerst een echte Alpencol opfietste

.. ik voor het eerst meedeed aan een leeschallenge en daardoor een hoop interessante boeken ontdekte

.. ik eindelijk Kopenhagen bezocht en nog eens op fietsreis ging

.. ik voor het eerst meer dan een half uur aan één stuk ging lopen

.. ik een moestuin begon en dat enerzijds geweldig vond (de verwondering over het feit dat zo één zaadje dat ik zelf in de grond heb gestopt zo veel courgettes kan opleveren) maar anderzijds besefte dat een grotere moestuin voorlopig niet echt iets voor mij is

.. ik overnachtte in het geweldige Mont-Dauphin

.. ik het meest intieme concert ooit bijwoonde, in een lift

.. ik de trend van het minimaliseren ontdekte en daarvoor het gehypete boek van Marie Kondo las (ik deed eigenlijk al langer aan een soort van minimaliseren, maar besefte het alleen niet)

.. ik nogal veel met voeding bezig was, maar het ultieme doel van een volledig plantaardig dieet, vrij van geraffineerde suikers nog niet bereikt heb (iets wat ook niet per se mijn onmiddellijke ambitie is – alles op zijn tijd)

.. ik al eens nadacht over het ondernemerschap en de voor- en nadelen van het statuut van zelfstandige

Mijn 43ste jaar zou het jaar moeten worden waarin...

.. ik blijf sporten en misschien wel eens een loopuitdaging aanga

… ik een keuze maak over mijn professionele toekomst en beslis of ik dat op zelfstandige basis wil doen, of terugkeer naar een job als ‘loonslaaf’ (dat van die loonslaaf is een grapje.. of toch min of meer)

… ik eens wat vaker ga profiteren van het aanbod van Mooov, een organisatie die onder de tagline ‘films met zicht op de wereld’ heerlijke cinema naar Turnhout haalt met een jaarlijks filmfestival en voorstellingen door het jaar (een cultureel aanbod vlak onder mijn neus waar ik veel te weinig van profiteer)

…ik eens vaker in mijn eentje op museumbezoek ga (het valt me op dat de beste herinneringen aan museumbezoeken diegene zijn waar ik alleen naartoe ging)

.. ik de wekelijkse groepslessen yoga waar ik net mee startte het hele jaar volhoud

.. ik voor het eerst ga wildkamperen (nog nooit gedaan, en ik wil het echt eens proberen)

.. ik wat minder ga klagen (niet dat ik dat zoveel doe, maar er is ruimte voor verbetering, vind ik)

.. ik mij ga oefenen in het maken van planningen en vooral in het uitvoeren en respecteren daarvan

8 gedachtes over “42 and counting..

  1. Gelukkige verjaardag!! Prachtig dat je kan terugblikken op een overwegend geslaagd jaar, en dat je het ene negatieve puntje (het ontslag) al meteen ombuigt in nieuwe mogelijkheden. Ik hoop dat al je wensen voor je 43ste uitkomen!

    Like

  2. Nog een late gelukkige verjaardag! Mooi jaar heb je gehad (ontslagen worden is weliswaar niet zo tof, maar als ik het zo lees, zie je ook daar vooral de mooie kanten aan)!
    Benieuwd naar wat er volgt! En als loopuitdaging, de 20km van Brussel? Of eentje in het buitenland, waar je dan meteen een citytrip/reis aan kan hangen? Ik kan Genève alleszins aanraden 😉

    Like

    1. 20 km zal voorlopig wat veel uitdaging zijn, denk ik. Ik wil graag een urban trail lopen (meestal rond de 10 km) en misschien wel de 10 miles in Antwerpen. Maar dan moet er eerst dringend weer wat meer gesport worden. Alhoewel uitdagingen waar reisjes aan vast hangen wel hun nut al hebben bewezen natuurlijk, dus wie weet :-).

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

