Over de lange blogstilte, een interessante cursus en een nieuwe start

Het is al een hele tijd erg stil hier.  Niet dat het me ontbrak aan inspiratie, maar ik kwam er niet toe om me achter de laptop te zetten en die ideeën verder uit te werken.  De half afgewerkte tekstjes bleven in mijn concepten staan, blogideeën bleven in mijn hoofd hangen om nadien weer te verdwijnen.

Niet dat ik het niet meer leuk vind, het bloggen, maar ik kreeg het gevoel dat ik een te groot deel van mijn (vrije) tijd achter de PC doorbracht en daar moest eens verandering in komen.  Daarnaast had ik het gevoel dat heel wat dingen die ik zou willen schrijven al door anderen geschreven zijn (én beter), en om echt persoonlijke dingen te schrijven is mijn blog dan weer te publiek.  En zo negeerde ik mijn blog een tijdje en werd het stil hier.

Ondertussen zat ik niet stil.  En zat ik toch nog behoorlijk veel achter de PC.  Onder andere voor de cursus ‘ontwerp je eigen merk’ die Kathleen van Tuttefrut een tijdje geleden lanceerde.  Ik wou mijn bijberoep graag wat professioneler gaan aanpakken en vond dat het ook wel eens tijd werd voor een logo en een huisstijl en zo.  Zoals echte ondernemers die hebben.

Of dat iets was waar ik zelf moest aan beginnen, daar had ik zo mijn twijfels over.  Ik had mij nog nooit bezig gehouden met grafisch ontwerp.  Maar ik leer graag bij en houd de touwtjes als zelfstandige graag in eigen handen, en dus kwam de cursus op het perfecte moment.

Nu de cursus al een tijdje achter de rug is kan ik zeggen dat ik ongelooflijk blij ben dat ik mij heb ingeschreven!  Ik heb er behoorlijk wat tijd ingestoken en dan zijn er nog stukken van de cursus die ik nog eens opnieuw zou moeten doornemen, maar ik heb echt veel geleerd!  Niet alleen heb ik nu een logo en een mini-huisstijl, ondertussen weet ik ook waar te beginnen als ik een nieuw ontwerp wil voor cadeaubonnen, visitekaartjes, website,…  En nee, uiteraard kan ik niet wat een grafisch ontwerper kan.  En misschien zou een echte professional al die dingen nog wel net iets mooier kunnen maken en sneller.  Maar ik ben trots op mijn eigen ontwerpen en weet dat ze passen bij wie ik ben en wat ik wil uitstralen.

Dat het hier al een hele tijd stil is betekent niet dat ik helemaal gestopt ben met bloggen. Met de cursus kwam een nieuwe versie van de website van mijn massagepraktijk en kwam er daar een blogpagina bij. Ik twijfelde er al een tijdje over en besliste het maar gewoon te proberen.   We zien wel of het iets wordt.  Ik ga er bloggen over massages, over ontspanning, over spieren en beweging en over een gezonde levensstijl in de ruime zin van het woord.  Kom gerust eens kijken :-).

En sinds kort kreeg ik ook zin om hier de draad weer op te pikken.  Jullie mogen dus binnenkort weer een paar blogposts van me verwachten.  Geen vaste blogdag, geen regelmaat, maar een blogpost als en wanneer ik er zin in heb. Zo is het hier al een tijdje en zo zal het ook nog wel een tijdje blijven :-).

5 gedachtes over “Over de lange blogstilte, een interessante cursus en een nieuwe start

  1. Ik ben benieuwd en blij dat je blijft schrijven. Zelf hou ik me ook niet echt aan een bepaalde regelmaat. Enkel bloggen wanneer je daar zin in hebt lijkt me een gezonde instelling!

    Like

Geef een reactie

