Een bierviltje dat al zo’n 15 jaar meegaat

Voor 40 dagen bloggen stuurde Kathleen ter inspiratie een lijstje door met mogelijke blogonderwerpen.  Ik ga er de komende weken af en toe eentje uitpikken, en wil graag beginnen met deze: “Aan welke compleet onbekende die je ooit in je leven bent tegengekomen denk je nog af en toe een keer?”.

Het doet me terugdenken aan een voorval ondertussen zo’n 15 jaar geleden.  Ik zat in Antwerpen op café iets te drinken met een vriend.  Terwijl mijn gezelschap even naar het toilet is wordt er een bierviltje voor mijn neus gelegd.  De onbekende bezorger komt van achter mijn rug en draait zich onmiddellijk weer om om in het volk te verdwijnen. Ik heb dus geen idee wie hij was, zag alleen vaag zijn achterkant.

bierviltje

Ik bekijk het bierviltje en lees “Naar mijn mening beschikt u over zéér veel talent; muziek of schrijven?  Soigneer uzelf!”.  Het was laat op de avond en ik zat in een biercafé dus de onbekende in kwestie was mogelijk ladderzat, schreef misschien wel elke avond een paar van die bierviltjes vol, maar ook als dat zo was maakt het niet zoveel uit.  Hij maakte mijn dag goed, en ik krijg het na al die jaren nog altijd niet over mijn hart om dat bierviltje weg te gooien, omdat het me elke keer ik het zie toch even doet glimlachen, hoe goed of slecht mijn dag verder ook mag zijn.

 

16 gedachtes over “Een bierviltje dat al zo’n 15 jaar meegaat

      1. Ik vind dit niet stom hoor Greet maar net heel verrassend 😉 . Het zijn net van die kleine dingen die het leven zo aangenaam kunnen maken. Het doet me spontaan denken aan RAK (Random Acts of Kindness) – het kan iemands dag er volledig anders laten uit zien. Een klein gebaar met groots effect. Geniet er maar van 😉 .

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

