Ruis

Ik ben altijd graag op de hoogte geweest van de actualiteit, maar de laatste tijd lees ik steeds minder kranten en kijk ik steeds minder naar nieuws- en debatprogramma’s.

Er wordt veel geschreven en er wordt veel gepraat, maar ik heb het gevoel dat journalisten soms beter zouden zwijgen als ze niets te zeggen hebben.  En dat beslissingsnemers beter op een serene manier met mekaar in gesprek zouden gaan, met het algemeen belang als belangrijkste prioriteit.

Paul De Grauw wordt vandaag in De Morgen geciteerd als het gaat over twee studies die het tegenovergestelde aantonen ‘Met cijfers kun je alles bewijzen. “Alles binnen de wetenschappelijke foutenmarge is ruis. Dit ook.”‘.

Ik lees de krant en heb het gevoel dat veel van wat ik lees precies dat is: ruis..

5 gedachtes over “Ruis

Geef een reactie

