Kat en hond

Katten houden niet van honden en daar hebben ze ongetwijfeld zo hun redenen voor. Maar  dat ze ook niet van onze hond houden vind ik altijd een beetje jammer. Als ik alleen buiten kom vind ik het altijd geweldig als ik een poesje tegenkom dat nieuwsgierig naar me kijkt, voorzichtig dichterbij komt, zich al eens laat aaien en daar in het beste geval nog wat bij begint te spinnen.  Als ik samen met Sam (onze hond) buiten rondwandel gebeurt dat nooit.  Dan zie ik alleen maar katten zich snel uit de voeten maken, wegkruipen of hun rug krommen.  En dat is jammer.  Of onze hond dat ook jammer vindt weet ik niet, maar ik denk soms van wel.   Hij wil namelijk graag met iedereen vriendjes zijn, met andere honden of poezen spelen, maar dat willen zij dus niet.  Hij zou nochtans geen vlieg kwaad doen.

kat en hond

Ooit hoopte ik dat Sam en Milo (onze kat toen we Sam in huis haalden – hij is er ondertussen helaas al een paar jaar niet meer) vriendjes zouden worden.  De hond had dat wel gewild, vermoed ik.  Al moet ik opletten met in zijn plaats denken.  Milo zag dat niet zitten.  Ik was trots op hem dat hij zijn mannetje stond tegen een nieuw huisdier dat veel groter was dan hij, maar verder dan de hond tolereren in huis is zijn liefde voor Sam niet geëvolueerd.. helaas.  En ik had nochtans graag een foto zoals die hierboven van hen samen gemaakt.  Of ze samen zien spelen zoals de huisdieren in dit filmpje.

 

3 gedachtes over “Kat en hond

  1. Mijn zus heeft een echt stoute kat, een venijnig beest, bah…een paar maanden geleden kochten ze een labrador en het leek erop dat die kat de pup ging verorberen. Een paar maanden later kan je je ogen niet geloven, nu zijn ze helemaal verliefd op elkaar, mooi om te zien!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

