Een slechte gewoonte

Ik heb een slechte gewoonte: terwijl ik samen met mijn man met de hond wandel commentaar leveren op de huizen en tuinen die we voorbijlopen.

Een slechte gewoonte omdat

  • die commentaar niet altijd positief is.
  • het een beetje een kwestie is van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.  Wij hebben namelijk ook niet het mooiste huis uit de buurt en al zeker niet de best verzorgde tuin.
  • je nooit weet of er niet iemand ergens verscholen in de tuin staat/zit en mijn commentaar zou kunnen horen..

Het is echt onschuldig, maar gezien argument nummer drie wel eens tot slechte burenrelaties zou kunnen leiden moet ik het misschien toch maar eens afleren.

6 gedachtes over “Een slechte gewoonte

  1. Hihi, herkenbaar! Maar de voorbije jaren heb ik vooral gelet op gevelstenen, dakpannen, … als inspiratie voor ons huis. Nu let ik vooral op voortuintjes en omheiningen en dergelijke. Maar ik zie meer lelijke dingen, dan dingen die ik zelf ook zou willen 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Sinds wij een huis gekocht hebben let ik ook meer op andere huizen, kwestie van ideetjes op te doen qua zonnewering bijvoorbeeld. Al staan er inderdaad wel veel lelijke huizen in ons land. Meer zelfs, in onze straat staan er een paar echt spuuglelijke tussen.

    Like

Geef een reactie

