Fotomodel tegen wil en dank

Ik werkte ooit een paar jaar als receptieverantwoordelijke in een hotel.  Eén van de dingen waar ik toen aan meewerkte was de ontwikkeling van de nieuwe website van het hotel.  We konden nog wat mooie foto’s gebruiken en dus maakte mijn baas een afspraak met een bevriend professioneel fotograaf.  Ik mocht J, de fotograaf, ontvangen en die dag zorgen voor assistentie: uitleggen waarvan we nog foto’s nodig hadden, zorgen dat er genoeg lichtbronnen waren, al eens een paar stoelen of een plant verzetten,..

Zo gezegd, zo gedaan.  Ik was ’s morgens op post en reserveerde hiervoor de hele dag in mijn agenda.  Waar ik geen rekening mee had gehouden – jullie voelen mij komen – was dat J geen fan was van foto’s zonder mensen erop.  Een lege hotelkamer, een lege sauna: ik vond dat perfect kunnen – hij niet zo.  En dus werd ik fotomodel.

En dat terwijl ik er eigenlijk een hekel heb aan poseren en al verstijf als er nog maar iemand een fototoestel bovenhaalt.  Het was dus een beetje buiten mijn comfort zone.

Bij de eerste kamerfoto had ik al direct prijs en lag ik even later in een badjas, met een handdoek rond mijn hoofd, een boek te lezen in bed.  Daar kwam nog een discussie bij over hoe de badjas over mijn benen moest vallen – ik had hem namelijk zo bedekkend mogelijk over mijn benen gelegd, terwijl mijnheer de fotograaf vond dat er wel wat meer van mijn been zichtbaar mocht zijn.. de sfeer zat direct goed :-).

12000565

Er volgden nog een foto met twee collega’s in de fitness, eentje waarop ik achter een laptop zat (voor de pagina over de wifi), eentje met een collega (allebei in de grootste maat badhanddoek gewikkeld) in de sauna, eentje van mij alleen in diezelfde handdoek in het stoombad en nog eentje waarop ik met een glas champagne in mijn hand verondersteld werd verliefd in de ogen van één van mijn collega’s te kijken.  Enfin, het werd een geweldig boeiende dag.

Het hotel is ondertussen gesloten en ik hoop dat die foto’s niet te vaak meer worden gevonden, al zorgde de fitnessfoto (wij hadden geen van de drie aangepaste fitnesskledij bij en die foto is echt niet om aan te zien) toch nog voor een geweldige lachbui bij de laatste afspraak met mijn ex-collega’s, dus ja, een leuke herinnering is het wel :-).

10 gedachtes over “Fotomodel tegen wil en dank

  1. Hahaha, zalig verhaal! En hoewel ik absoluut snap dat je hier maar één foto toevoegt (zou ik ook doen, want ik voel mij ook zelden op mijn gemak wanneer ik gefotografeerd word), ben ik toch benieuwd naar de rest 😉

    Like

    1. Zo erg vond ik dat niet. Ik heb zelf gekozen welke ik gebruikte voor de site, dus als ik gewild had had ik er kunnen laten verdwijnen. En die zijn inderdaad nog jarenlang gebruikt (ook als ik er al niet meer werkte).

      Liked by 1 persoon

  2. Wel grappig, toch? Een mooie herinnering!
    Ik heb wel de ervaring dat hotels altijd veel mooier op de foto’s worden weergegeven dan ze in het echt zijn, en dan vooral de grootte van de kamers, niet helemaal eerlijk. Maar als er dan een mooi fotomodel opstaat…😀😀

    Like

    1. Ja, dat gevoel dat een hotelkamer toch wel vanuit haar beste hoek is gefotografeerd, dat ken ik. Doet me trouwens ook denken aan toen ik nog aanwezig was op een datingsite. Daar heb ik dat gevoel ook wel eens gehad :-).

      Liked by 1 persoon

  3. Ik ben ook a verschillende keren model geweest op mijn vorige werk, maar ik vind dat eigenlijk niet zo erg, al ‘plak’ ik ook helemaal niet op foto. De eerste keer was toen ik in het zesde leerjaar zat, via mijn moeder die als auteur meewerkte met de uitgeverij. Een jaar later stond ik op de cover van een boek! Toen was ik toch trots, hoor. Toen ik bij die uitgeverij ging werken, was voor mij het cirkeltje rond, maar na 4,5 jaar was het blijkbaar toch op wegens andere verwachtingen …
    Toen was het niet zo leuk misschien, maar nu heb je toch een leuk verhaal, he. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

