As we speak

“As we speak” is een rubriek die veel bloggers gebruiken om wat losse dingen te vertellen en ik lees hem eigenlijk erg graag bij anderen.  Vandaar dus ook hier een eerste As we speak.  Kelly is diegene die er als eerste mee startte (denk ik toch).

Gezien: wij gingen onlangs nog eens naar de film en keken naar Lion. Over een vijfjarig Indisch jongetje dat verloren loopt en ver van huis in Calcutta in een weeshuis terecht komt.  Hij wordt geadopteerd door een koppel uit Australië en gaat jaren later op zoek naar zijn familie in India. Een mooie film, naar een waargebeurd verhaal.

Gelezen: Het smelt van Lize Spit. Iedereen leek het de afgelopen maanden te willen lezen. Ik wachtte geduldig af tot het eens binnen zou zijn in de bib.  Een paar weken geleden was het zover: ik zag het plots voor mijn neus staan, gewoon in het rek, onder de S van Spit.  Eenmaal begonnen met lezen kreeg ik al snel een bericht van de bib dat het was gereserveerd en ik het dus niet meer kon verlengen.  En dus moest ik nog een tandje bijsteken om het op tijd te kunnen binnenbrengen.  Wat ik er van vond? Dat vertel ik jullie binnenkort.

De verstrooide daad van de maand: ik moest afgelopen maandag op cursus bij Syntra in Antwerpen-Berchem, vlak naast het station.  Ik nam de snelbus tot in Antwerpen Centraal en stapte daar op de trein voor het korte traject naar Berchem.  Ik checkte nog even iets op mijn smartphone en het volgende wat ik mij herinner zijn toegaande deuren.  En de trein die Berchem weer uitrijdt.  Volgende halte: station Lier.

Er was wel wat concurrentie in deze categorie. De week voordien leende ik de auto van mijn man om naar de yogales te gaan, en belde onze buurvrouw net voor we gingen slapen aan om te melden dat de deur van de auto nog openstond.  Oeps.

Genoten van: het begin van de lente.  De bloesem van de Japanse kers, T-shirtweer en lammetjes.  Heerlijk!

Op verkenning: ooit zijn wij van plan om te verhuizen.  Wanneer precies weten we nog niet, en naar waar ook nog niet exact.  Maar afgelopen weekend gingen we voor het eerst een mogelijke toekomstige buurt verkennen.

Plannen maken: we boekten onlangs een vliegtuigticket naar Bangkok voor later dit jaar.  En ik kocht deze week alvast twee reisgidsen, over Thailand en Cambodia, om deze volgende reis te beginnen plannen.

Ontdekt:  ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de aromatherapie.  En dus verspreidt er zich op het moment waarop ik dit schrijf (vandaag voor mij, gisteren voor jullie) een geur rondom me die niet alleen erg aangenaam is maar ook nog eens goed zou moeten zijn voor mijn concentratie.  Ik heb al heel wat werk verzet vandaag en ben gefocust.  Of het nu de essentiële olie is of (voor de sceptici) een placebo-effect: het werkt, dus ik ben tevreden.

Te warm?  De lente is nog maar net in het land en onze hond had al last van de warmte.  Wij wandelden gisterennamiddag naar de dierenarts en dat ging gepaard met veel hijgen.  27 graden, gaf een bord onderweg aan.  Als hij niet op het verkeerde moment aan zijn leiband had getrokken hadden we daar bewijsmateriaal van op foto gehad.  De hond zijn jaarlijkse vaccinaties zijn weer in orde, en naar jaarlijkse traditie kreeg ik te horen dat Sam nog in uitzonderlijk goede gezondheid is voor zijn leeftijd (in november 11 geworden).  Ik hoop dat de dierenarts dat nog een paar jaar mag herhalen.

7 gedachtes over “As we speak

  1. Ik vond Lion echt een mooie film. En tegen de klok moeten lezen, dat had ik overlaatst ook voor doordat het was gereserveerd in de bib. Met een boek van 700 bladzijden dan nog. Maar het is wel gelukt 🙂

    Like

    1. Uiteindelijk bleek dat lezen tegen de klok zelfs niet nodig. Ik bracht het boek binnen en toen bleek het niet meer gereserveerd. Een medewerker van de bib wist me te vertellen dat ze meerdere exemplaren van dat boek hebben en dat het systeem waarschijnlijk al een ander exemplaar had genomen voor de reservering..

      Like

Geef een reactie

