Mooov filmfestival

Ik durf af en toe wel eens klagen over het feit dat wij in een boerengat wonen.  Over dat alles veraf is hier.  En dat er in de stad veel meer beweegt en gebeurt.

Maar eigenlijk zijn er hier wél veel initiatieven die de moeite waard zijn en zou ik soms beter wat meer op ontdekking gaan.  Zo beschikken wij in ons eigen dorp over een cultureel centrum met een degelijk aanbod, is er in dichtstbijgelegen stad Turnhout de Warande, een cultuurcentrum met stevige reputatie en is het cultureel aanbod ook op andere vlakken best uitgebreid.

Zo brengt Rockin’ around Turnhout tijdens het paasweekend 25 nationale en internationale rock and roll bands naar verschillende locaties in Turnhout.  Ik ben niet zo thuis in het genre maar ben van plan er dit jaar toch eens enkele te gaan ontdekken.

mooov warande

En dan is er ook nog Mooov: de organisatie die alternatieve films naar Turnhout brengt.  Dat doen ze het hele jaar door, maar het hoogtepunt van hun jaar is toch wel het filmfestival dat binnenkort op het programma staat.  Ik was er de afgelopen jaren een paar keer bij en kon zo echt wel een paar pareltjes zien die in de cinemacomplexen doorgaans geen kans krijgen.  Vorig jaar is het er helemaal niet van gekomen, wat echt wel zonde is.  Dus nu aangekruist in mijn agenda: 18 tot 30 april 2017. Ik hoop minstens een paar films te gaan bekijken. Het festival beperkt zich trouwens niet tot Turnhout.  Ook in Brugge, Beringen, Dilbeek, genk, Lier, Roeselare en Sint-Niklaas zijn er voorstellingen.  Allen daarheen!

Geef een reactie

