Hoe 40 dagen bloggen is verlopen

De uitdaging 40 dagen bloggen zit erop.  Ik blogde geen 40 keer maar wel meer dan ik had verwacht. Als ik juist geteld heb verschenen er hier 29 berichten en publiceerde ik ook nog eens vijf berichten op de blog van mijn massagepraktijk.   34/40 dus, daar ben ik tevreden mee.

Mijn blog kwam weer tot leven na een lange periode waarin er hier maar sporadisch iets verscheen en ik wel eens dacht aan stoppen. Ik beleefde plezier aan het schrijven.  Ik genoot van veel mooie, boeiende, en ontroerende berichten die ik bij anderen las. Ik was blij met jullie reacties hier.

Deze challenge heeft me weer meer zin doen krijgen in bloggen.  Ik schakelde halverwege een versnelling lager, niet omdat ik geen zin meer had maar omdat mijn aandacht wat te veel werd afgeleid van andere dingen op mijn to-do lijst.  En omdat ik niet het risico wou lopen dat het als een opgave zou gaan aanvoelen.  Inspiratie is er voorlopig nog genoeg, dus ik probeer zeker op dit elan verder te gaan.  Ik ga in de toekomst voor 1 à 2 berichten per week, we zullen zien of dat lukt.

5 gedachtes over “Hoe 40 dagen bloggen is verlopen

  1. Ik heb 40 dagen bloggen hier en daar gevolgd. Zelf houd ik het op 2- à 3 berichtjes per week tijdens het hele jaar. Dat voelt nog steeds goed. Knap dat je je eigen grenzen hiermee hebt verlegd en het voor jou meer inspiratie heeft gegeven!

    Like

  2. Ik heb zo ongeveer overal een lees-inhaalbeweging moeten doen, dus wat dat betreft vind ik het zeker niet erg dat het tempo terug wat omlaag gaat 🙂 Maar ik ben wel heel blij dat het je geholpen heeft om je “bloggoesting” terug te vinden, want toen je op die boekenmeetup zei dat je misschien wel zou stoppen met bloggen (op dit plekje), begreep ik dat natuurlijk wel, maar vond ik het toch ook wel wreed spijtig. Blij dus dat je hier gaat blijven schrijven, want ik kom hier graag lezen!

    Like

    1. Ja, toen was het hier al een tijdje stil en dacht ik dat ik er maar mee moest stoppen. Maar toen realiseerde ik mij dat bloggen mij al heel wat dingen heeft bijgebracht, zo zou ik bijvoorbeeld nooit op die meetup zijn geweest als ik niet ooit was begonnen met bloggen. En dus herbegon ik en groeide de goesting weer. Ik zal nooit een blogster zijn die elke week op haar vaste dagen een bericht publiceert maar dat hoeft ook niet. Het is ook goed op mijn manier.

      Like

Geef een reactie

