As we speak #2

Na de blogchallenge van vorige maand is het hier weer stiller geworden.  Er staan nog een paar uitzonderlijk drukke weken voor de deur, dus erg veel tijd om te bloggen zal er niet direct zijn.  Maar ik maak graag even tijd voor een ‘As we speak’ zodat jullie weer een beetje kunnen volgen.

Realistisch: vorig jaar maakte ik van een stukje gazon moestuin.  Dit jaar maakte ik van dat stukje moestuin opnieuw gazon.  Hoe enthousiast ik ook mag zijn over het idee van zelf groenten kweken en hoe fijn ik het ook mag vinden om plantjes te zien groeien, ik had er geen zin in.  Er blijft nog een mini-moestuintje over, maar meer dan kruiden en een paar gemakkelijke groenten gaan er hier dit jaar niet worden gekweekt.

Gezien: wij keken naar Trapped, een misdaadserie over een ingesneeuwd Ijslands havenstadje, die op Canvas werd uitgezonden.  Nadat de Deense en Zweedse series mijn hart al veroverden blijken ze er ook in Ijsland talent voor te hebben.

Gelezen: ik heb wat fictieboeken betreft last van een stevige leesdip.  Ik begon in drie verschillende boeken en strandde telkens al snel.  Niet omdat ik ze niet goed vond, maar het lukt even niet.

Druk doordat ik een tijdelijke voltijdse job buitenshuis aannam en dit nu combineer met mijn bijberoep thuis.  Er blijft weinig vrije tijd over, maar het is maar voor enkele weken, dus dat zal wel meevallen.  En het zorgt ervoor dat ik mijn tijd weer wat efficiënter gebruik.

Slechte timing: ik bedacht me onlangs nog dat ik al lang niet meer ziek was geweest, zelfs geen verkoudheid.  En toen kwam mijn eerste werkdag op de nieuwe job eraan, en liet mijn lichaam het afweten. Ik vervang iemand die afwezig is wegens ziekte en moest zelf op dag één al afzeggen wegens ziekte.  Niets ergs, niets dat twee dagen rust niet konden oplossen, maar wel frustrerend.

2 gedachtes over “As we speak #2

  1. Oh ja, dat ken ik, vol goede plannen waar er dan toch niets van in huis komt. Zo wil ik al enkele jaren zelf kruiden kweken op m’n balkonterras. Not. Over een leesdipje deelde ik een tijdje terug enkele tips om daar uit te geraken (ik had er met andere woorden ook mee te maken). Mogelijk heb je er wat aan ;-). Hier ook altijd een balanceren tussen vrije tijd en werk, zeker nu ik terug aan het werk ben na een hele poos ‘out’ te zijn geweest.

    Like

Geef een reactie

